Belevenis boven bestemming

05.09.2018

Moet het alsmaar verder, duurder, spannender? Nee hoor, zeker niet. Natuurlijk is het geweldig om af en toe eens flink uit te pakken en een spannende bestemming uit te zoeken. Maar waar je ook heen gaat, het is vooral essentieel om te zorgen voor de juiste beleving. Als je de bestemming ziet als ‘de buitenkant’, dan zien we dat het in 2018 steeds meer gaat over de binnenkant. De beleving van de reis door iedere individuele deelnemer. Zorgen dat je ervaringen opdoet die je samen deelt en je lang zult blijven herinneren.

Bij Tendolle evalueren we al onze events uitgebreid, zowel met de deelnemers als met de opdrachtgever. Opvallend is dat de events die op het eerste oog wat sensationeler zijn niet automatisch ook hoger scoren bij de evaluatie.
Zo hebben we voor een bedrijf bijvoorbeeld een jubileumreis naar Malta georganiseerd. Natuurlijk was dit een reis om nooit te vergeten, die perfect paste bij de aanleiding. Maar de waardering van het weekend naar Ameland – een paar jaar eerder – was net zo hoog. Het gaat dus niet zozeer om de ‘naam’ van de bestemming, maar om wat je samen beleeft, de lol die je samen hebt gehad, het samen zijn en je thuis voelen in de club mensen waarmee je een leuke trip maakt. Op voorwaarde natuurlijk dat het programma klopt.
Opvallend is ook dat actieve events vaak hoger scoren dan events met meer passieve programma’s. Iets wat je zelf én samen met anderen ervaart, blijft kennelijk toch beter hangen, ook omdat je dat kunt delen. Dat schept een band!